2013. július 13., szombat

9. rész - Miért kell dolgoznom?

-Legalább elfoglalnád magad és nem unatkoznál - mondta anya
-Nem is volt még időm unatkozni. Honnan jött ez az ötlet? - kérdeztem
-Voltam tegnap este a munkatársaimmal egy kávén és akkor mesélték, hogy az ő gyerekeik dolgoznak
-De ők biztos nem ilyen házban laknak - tártam szét a kezem
-Örülj neki, hogy ilyen házban lakhatsz!
-Örülök is, de miért kell dolgoznom? - tértem vissza a munkára
-Hogy lefoglald magad - ismételte meg anya
-Ez mind Justin miatt van - jutott hirtelen eszembe
-Tessék? - kérdezett anya, mint aki először nem értette volna
-Nem akarod, hogy vele töltsem az időm - mondtam ki az igazat
-Lola, kérlek legalább próbáld meg. Barátkoznál és a pénzt, amit kapsz megtarthatod - próbáld rábeszélni
-És szeptemberben suli mellett is dolgozzak? - kérdeztem még mindig mérgesen
-Természetesen nem. Csak nyáron, szeptemberben ott lesz a suli, amivel foglalkoznod kell
-És mégis hol dolgozzak?
-Az egyik munkatársam lánya egy kávézóban dolgozik, és azt mondta biztos téged is felvennének - mesélte
-Pincérnőnek? - kérdeztem vissza
-Igen. Gondold meg, megmutatom hol van a kávézó - ajánlgatta tovább anya
-Jó, nem bánom, de ha nem tetszik otthagyom - mentem bele
-Rendben, szóval.... - kezdte anya

Anya elmondta merre is van. Átöltöztem és úgy döntöttem még ma elmegyek és megnézem milyen is ez a hely.
Könnyen odataláltam és megkerestem a főnököt. Azt mondta holnap menjek oda reggel 8-ra és tartunk egy próbanapot, aztán este majd megmondja fel-e vesz vagy sem. Mikor hazamentem anya már az ajtóban várt, mondtam neki, hogy holnap reggel 8-ra kell mennem.
Másnap reggel 6 -kor keltem, elkészülődtem, majd 7-re lementem a konyhába, még nem volt fent senki. Fél 8 körül elindultam. Útközben azon gondolkodtam, hogy igazán lehetne már autóm.
Mikor odaértem a főnököm elmagyarázta mit is kell csinálnom. Ma ketten dolgozunk: egy lány és én. A munkaidőnk 8-ig tart és akkor tudom meg lesz-e munkám vagy sem.
A lány akivel dolgozom szőke hajú és nagyon kedves volt:
-Szia, Ashley vagyok- köszönt
-Szia, én pedig Lola - köszöntem én is
Egész jól telt a nap, még mondjuk élveztem is, de ezt anyával nem fogom közölni. Este 8-kor mikor bezártunk, kijött a főnök és azt mondta felvesz rendesen. Nagyon örültem neki, meg is beszéltük, hogy mikor kell dolgoznom. Amikor mindennel végeztünk elindulhattunk haza.
-Merre mész? - kérdezte Ashley
-Erre és te? - mutattam az útra
-Én is, megyünk együtt? - ajánlotta fel
-Persze - egyeztem bele
Egész úton beszélgettünk, majd ő egy utcával előbb letért mint én.
Mikor hazamentem, anya már az ajtóban kérdezgetni kezdte mi volt.
-Felvettek - újságoltam
-Jaj, de jó. Gyere beszélnünk kell veled - hívott be a konyhába
-Már megint? - kérdeztem unottan

Apa a konyhában ült és persze Jared is, aki nagyon vigyorgott valamin. Ő is jelen akart lenni a beszélgetésnél.
-Ugye bajban van? - kérdezte anyáékat izgatottan
-Miért lennék? - kérdeztem
-Mert mostanában mindig bajban vagy - jegyezte meg
-Ez nem igaz - vágtam rá
-De-de - válaszolta
-Fejezzétek ezt be! - szólt ránk apa
-Lola, mivel elfogadtad, hogy dolgozni fogsz, mi is elfogadunk valamit - kezdte anya
-Oh, szuper - mondtam kicsit gúnyosan és kicsit fáradtan
-Úgy döntöttünk adunk egy esélyt Justinnak. Meghívjuk őt holnap vacsorára - mondta anya
-Ti adtok neki esélyt? - kérdeztem
-Igen, és apád végre megismeri őt - felelte anya
-Látnod kellett volna, anya egész nap azt magyarázta apának, hogy ki ő - mesélte nekem Jared
-Na benne vagy? - kérdezett anya
-Hát, először még megbeszélem Justinnal - mondtam

Felmentem a szobámba, átöltöztem, majd beszéltem telefonon Justinnal, aki egész nap próbált elérni, de a munka végett ki volt kapcsolva a telefonom.
Amikor lementem, hogy indulok, anya odaszólt, hogy max. éjfélre haza kell érnem.

-Hova megyünk ma? - kérdeztem az autóban Justintól
-Ettél vacsorát? - kérdezte
-Nem, sőt reggelit és ebédet sem - mondtam gondolkodva
-Akkor enni - mondta nevetve
-Beszélnünk kell - kezdtem
-Miről?
-Anya és apa kitalálta, hogy meghív téged hozzánk holnap vacsorára
-Holnap?
-Igen, de én 8-ig dolgozom
-Dolgozol? - nevetve kérdezett vissza
-Aha
-Mióta? - kérdezett tovább
-Ma volt a próbanapom és holnap már rendesen dolgozom - meséltem
-8-kor végzel?
-Igen
-És mit dolgozol?
-Anya kitalálta, hogy a nyáron pincérnőként dolgozzak
-Pincérnőként? - ismét elkezdett nevetni
-Ja, ma ketten voltunk egy lánnyal, valahonnan ismerős volt, de nem tudnám megmondani honnan
-Aha
-Szóval eljössz holnap 8-ra vacsorára?
-Persze, ki nem hagynám

Éjfél után néhány perccel értem haza. Anya nem szólt semmit, pedig még fent volt.
Reggel dolgozni mentem, megint Ashleyvel voltam. Megismerkedtem sok új emberrel. Este munkaidő után megbeszéltük mikor dolgozom megint. Holnapra szabadot kaptam, de azutáni nap reggel 8 -tól délután 2-ig dolgozom. Miután ezt megbeszéltük rögtön indultam is. Amikor kiértem megláttam Justin autóját.
-Eljöttél értem? - ültem be
-Persze, mehetünk hozzátok? - kérdezte
-Igen - válaszoltam

12 megjegyzés: